Analityka internetowa
Analityka internetowa
Nasz pomysł na sukces? Odpowiednia
strategia i wiarygodne dane
Nie da się przeprowadzić pozycjonowania bez odpowiedniej wiedzy: o użytkownikach, konkurencji, popularności witryny, trendach w wyszukiwarce. Wszystkie te statystyki są dostępne w ramach licznych programów i usług, które wykorzystujemy, aby dostarczyć Ci wiarygodne, pełne wyniki i stworzyć bazę, na jakiej budujemy nasz plan działań.
Badanie zachowania użytkownika
Analityka User Experience
Analityka User Experience to szeroki zakres danych, potrzebnych nie tylko przy tworzeniu strategii marketingowej, ale także w badaniu jej skuteczności i optymalizacji. Najbardziej podstawowym z narzędzi jest oczywiście Google Analytics, czyli rozbudowany system kontrolowania zachowania na stronie internetowej. Poniżej znajdziesz informacje o kilku innych, z których korzystamy w naszej pracy.
Wiedza o Twoich klientach
Google Analytics
Usługa pochodząca bezpośrednio od Google, dzięki której zbiera się, przegląda i analizuje szerokie dane, dotyczące Twoich klientów: ich charakterystykę, urządzenia, z których korzystają, miejsca w sieci, z których dowiadują się o Twojej witrynie. W prosty sposób można sprawdzić, jak użytkownicy poruszają się na stronie, kiedy odrzucają Twoją ofertę, jakie produkty czy usługi interesują ich najbardziej.
Zbierane informacje są całkowicie anonimowe, rejestrują jedynie dane statystyczne, nie naruszasz więc prywatności Twoich klientów, a pozyskana wiedza służy nie tylko do wsparcia pozycjonowania, ale także jest wartościowym, wiarygodnym źródłem, na podstawie którego możesz udoskonalić proces zakupu w sklepie internetowym, uzupełnić i wzbogacić chętnie odwiedzane zakładki, a nawet sprawdzić, jak Twoje wyniki kształtują się na tle konkurencji w branży.
Wszechstronność i uniwersalność
Google Search Console
Dedykowany witrynom internetowym program do badania zachowania użytkowników w wyszukiwarce Google. Dzięki niemu można monitorować widoczność Twojej witryny w Google oraz ruch, jaki generuje wyszukiwarka dla Twojej strony.
Narzędzie to jest pomocne także przy indeksowaniu nowych treści i sprawdzaniu linków do Twojej strony na innych, obcych adresach www. Google Search Console doskonale wykrywa również nieprawidłowości, takie jak treść-spam, błędy, wirusy i inne złośliwe oprogramowania, szkodzące Twojej pozycji w wyszukiwarce i uniemożliwiające prowadzenie skutecznego pozycjonowania.
Analiza konkurencji
Semstorm
Narzędzie wykorzystywane do wszechstronnej analizy konkurencji, monitorowania widoczności Twojej strony w wyszukiwarce i innych prac związanych z pozycjonowaniem.
Można w nim również zweryfikować popularność poszczególnych słów kluczowych, wyszukiwać te najbardziej korzystne dla Twojej witryny, poznać wartościowe synonimy i odmiany poszczególnych fraz, tworzyć nowe treści dla strony internetowej i poddać je analizie pod kątem SEO, poprawności, czytelności. Poza Semstorm korzystamy także z bliźniaczych produktów: Senuto i Ubersuggest, zapewniających podobne funkcje i efekty.
Przyjazne, czytelne raporty
Google Data Studio
System wizualizacji, pomocny przy opracowywaniu raportów dla klienta. Skomplikowane tabele i ciągi niezrozumiałych liczb z łatwością można przekształcić w prosty i intuicyjny w obsłudze panel. Dzięki temu narzędziu statystyki stają się przystępne, zrozumiałe i przejrzyste, bez problemu można je interpretować nawet bez szerszej wiedzy o analityce internetowej.
W Google Data Studio możesz ustawić zakres, jaki Cię w konkretnym momencie interesuje i przejrzeć wszystkie potrzebne dane. Ogromną zaletą tej usługi jest możliwość dostosowania źródeł pozyskiwania informacji, łącząc wiadomości uzyskane z różnych programów.