Czy warto pozycjonować tylko stronę główną?

Czy warto pozycjonować tylko stronę główną?

Każdy przedsiębiorca marzy, aby pojawiać się na pierwszym miejscu w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. Przyjmuje się także, że warto wypracować tam miejsce dla strony głównej. Czy jest to rzeczywiście najlepszy sposób na sukces w branży? Odpowiedź na to pytanie zależy od dwóch czynników: oferty, jaką firma proponuje oraz rozbudowania strony lub sklepu internetowego. Kiedy warto zdecydować się na pozycjonowanie podstron?

Strona główna czy zakładka – którą wybrać?

Strona główna pełni zazwyczaj dwie role: albo jest ciekawą zapowiedzią tego, co pojawia się na dalszych zakładkach i zachęca do ich odwiedzenia, albo też zawiera wszystkie niezbędne dla klienta informacje. W tym drugim przypadku najczęściej struktura witryny sprowadza się do strony głównej, zakładki „kontakt” i ewentualnie „cennik” i/lub „o nas” – pozycjonowanie strony głównej jest tutaj właściwie jedyną możliwą opcją. Potencjalny klient nie potrzebuje przecież na starcie numeru telefonu czy adresu siedziby – nie będzie dzwonił, pisał czy wypełniał formularza, jeśli nie wie, co właściwie oferujesz. Natomiast jeśli struktura domeny jest szeroko rozbudowana, zawiera wiele wartościowych zakładek z ofertą lub informacjami interesującymi dla użytkownika, możliwości są o wiele większe. W tym przypadku pozycjonowanie jednej lub kilku podstron zamiast strony głównej, lub równocześnie z nią może przeważyć o sukcesie i znacznym zwiększeniu ruchu na stronie.

Chcę pozycjonować podstronę – od czego zacząć?

Pierwszym krokiem jest oczywiście wybór zakładki, którą chcemy wypromować w Google. Nie może być ona przypadkowa i powszechna w branży – jeśli w wyszukiwarce są już setki, tysiące adresów prowadzących np. do sklepu internetowego z sukienkami, wypromowanie właśnie Twojej na hasło „sklep sukienki” będzie walką z wiatrakami, ponieważ na rynku (i w wyszukiwarce) są już dziesiątki globalnych koncernów i sieci, które od wielu lat utrzymują się na szczycie listy. Musisz zastanowić się, co wyróżnia Cię wśród konkurencji, jaka część Twojej oferty skusi potencjalnego klienta do wejścia na stronę i kupna produktu czy usługi. Unikalna, wyjątkowa marka, którą masz w ofercie, status jednego z nielicznych dystrybutorów linii produktów, usługa, którą proponują nieliczni i która zwróci uwagę użytkownika – wyjątkowa cecha czy zakres działalności, który przyciągnie klientów i nie będzie wymagał walki z ogromną konkurencją, może być właśnie tym czynnikiem, który pomoże wypromować podstronę, zwiększyć ruch i znajomość marki, a w konsekwencji zwiększyć zysk i zostać liderem w branży. Dodatkową korzyścią jest to, że jeśli użytkownik zainteresuje się wybraną częścią oferty, istnieje również duże prawdopodobieństwo, że sprawdzi także pozostałą zawartość strony.

Weblider avatar

Autor: Weblider

www.weblider.pl

Agencja interaktywna Poznań. Jesteśmy certyfikowaną agencją Google, a kadra naszych specjalistów nieustannie podnosi swoje kompetencje poprzez udział w różnego rodzaju szkoleniach.

Zobacz również inne posty

Najnowsze posty na blogu

Zobacz również inne kategorie

Kategorie bloga

Zagadnienia techniczne to dla Ciebie czarna magia?

Sprawdź nasz słownik
Damowa wycena

Wyprzedź konkurencję i zacznij już dziś dbać o swoją widoczność