
Każdy przedsiębiorca marzy, aby pojawiać się na pierwszym miejscu w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. Przyjmuje się także, że warto wypracować tam miejsce dla strony głównej. Czy jest to rzeczywiście najlepszy sposób na sukces w branży? Odpowiedź na to pytanie zależy od dwóch czynników: oferty, jaką firma proponuje oraz rozbudowania strony lub sklepu internetowego. Kiedy warto zdecydować się na pozycjonowanie podstron?
Strona główna czy zakładka – którą wybrać?
Strona główna pełni zazwyczaj dwie role: albo jest ciekawą zapowiedzią tego, co pojawia się na dalszych zakładkach i zachęca do ich odwiedzenia, albo też zawiera wszystkie niezbędne dla klienta informacje. W tym drugim przypadku najczęściej struktura witryny sprowadza się do strony głównej, zakładki „kontakt” i ewentualnie „cennik” i/lub „o nas” – pozycjonowanie strony głównej jest tutaj właściwie jedyną możliwą opcją. Potencjalny klient nie potrzebuje przecież na starcie numeru telefonu czy adresu siedziby – nie będzie dzwonił, pisał czy wypełniał formularza, jeśli nie wie, co właściwie oferujesz. Natomiast jeśli struktura domeny jest szeroko rozbudowana, zawiera wiele wartościowych zakładek z ofertą lub informacjami interesującymi dla użytkownika, możliwości są o wiele większe. W tym przypadku pozycjonowanie jednej lub kilku podstron zamiast strony głównej, lub równocześnie z nią może przeważyć o sukcesie i znacznym zwiększeniu ruchu na stronie.
Chcę pozycjonować podstronę – od czego zacząć?
Pierwszym krokiem jest oczywiście wybór zakładki, którą chcemy wypromować w Google. Nie może być ona przypadkowa i powszechna w branży – jeśli w wyszukiwarce są już setki, tysiące adresów prowadzących np. do sklepu internetowego z sukienkami, wypromowanie właśnie Twojej na hasło „sklep sukienki” będzie walką z wiatrakami, ponieważ na rynku (i w wyszukiwarce) są już dziesiątki globalnych koncernów i sieci, które od wielu lat utrzymują się na szczycie listy. Musisz zastanowić się, co wyróżnia Cię wśród konkurencji, jaka część Twojej oferty skusi potencjalnego klienta do wejścia na stronę i kupna produktu czy usługi. Unikalna, wyjątkowa marka, którą masz w ofercie, status jednego z nielicznych dystrybutorów linii produktów, usługa, którą proponują nieliczni i która zwróci uwagę użytkownika – wyjątkowa cecha czy zakres działalności, który przyciągnie klientów i nie będzie wymagał walki z ogromną konkurencją, może być właśnie tym czynnikiem, który pomoże wypromować podstronę, zwiększyć ruch i znajomość marki, a w konsekwencji zwiększyć zysk i zostać liderem w branży. Dodatkową korzyścią jest to, że jeśli użytkownik zainteresuje się wybraną częścią oferty, istnieje również duże prawdopodobieństwo, że sprawdzi także pozostałą zawartość strony.

Autor: Weblider
www.weblider.plAgencja interaktywna Poznań. Jesteśmy certyfikowaną agencją Google, a kadra naszych specjalistów nieustannie podnosi swoje kompetencje poprzez udział w różnego rodzaju szkoleniach.
Zobacz również inne posty
Najnowsze posty na blogu
Zagadnienia techniczne to dla Ciebie czarna magia?
Sprawdź nasz słownik