Agencje marketingowe wiele obiecują swoim klientom: szybkie efekty, niskie koszty, stałe wysokie pozycje w wyszukiwarce. Trzeba przyznać, że brzmi to przekonująco – aż za bardzo. Każdy dobry pozycjoner ma świadomość nie tylko tego, że wypracowanie pożądanej pozycji w Google to praca rozłożona na wiele miesięcy, ale także, że rezultaty nie są osiągane na zawsze. Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych to nieustanna walka z algorytmami Google, które w każdej chwili mogą się zmienić i mieszać nawet w najlepszej strategii działań.
Wysoka pozycja nie jest również celem samym w sobie, a jedynie środkiem – tym, co chcemy osiągnąć, jest większy ruch na stronie, przekładający się na większe zyski, rosnące proporcjonalnie do pozycji witryny w wyszukiwarce. Jak więc należy pozycjonować, aby skupić się na tym, co naprawdę istotne?
Kto zyska na wysokiej pozycji w Google?
Przede wszystkim należy zadać sobie pytanie: „Czy to jest usługa dla mnie?”. Jeśli sezonowo i nieregularnie sprzedajesz produkty, albo też swoje usługi oferujesz tylko podczas kilku tygodni na przestrzeni roku (np. wynajmując pojedyncze pokoje tylko w trakcie ferii zimowych) – rozsądniejszym wyjściem będzie przeznaczenie pieniędzy na promocję, która daje więcej możliwości właśnie dla takich stron internetowych, czyli np. Google Ads. Pracochłonne rozbudowywanie strony, jej optymalizacja techniczna, pisanie długich i interesujących tekstów na firmowego bloga zwyczajnie się nie opłaca, jeśli nie planujemy czerpać długotrwałych zysków z wysokiej pozycji. W takim przypadku najlepiej przelać budżet na konto Google i stworzyć kampanię linków sponsorowanych: jej elastyczność, pozwalająca na włączanie i wstrzymywanie reklam, kiedy ich nie potrzebujemy, będzie rozsądniejszym wydatkiem. Decydując się na pozycjonowanie, musisz więc pomyśleć o tym, czy jesteś stale obecny na rynku, a Twoi klienci mają możliwość kontaktu z Tobą wtedy, kiedy znajdą w wyszukiwarce Twoją domenę.
Co jest niezbędne do pozycjonowania?
W zasadzie jedynym niezbędnym wymaganiem jest posiadanie działającej strony internetowej, na której można wprowadzać zmiany. Nie ma kryteriów, określających ile zakładek musi posiadać dobra strona internetowa lub jak długo musi istnieć. Wiele rzeczy można na bieżąco modyfikować już po rozpoczęciu pozycjonowania – rozbudowywać witrynę, naprawiać błędy w kodzie, wstawiać nowe treści, odpowiednie dla SEO lub modyfikować już istniejące. Nie można także zapomnieć o najważniejszym: robimy to wszystko nie dla algorytmu, ale dla użytkownika. To właśnie on powinien stać w centrum zainteresowania, aby poniesiony trud i poświęcony czas okazały się owocną pracą, która przyniesie oczekiwane korzyści.
Autor: Weblider
www.weblider.plAgencja interaktywna Poznań. Jesteśmy certyfikowaną agencją Google, a kadra naszych specjalistów nieustannie podnosi swoje kompetencje poprzez udział w różnego rodzaju szkoleniach.