Pozycjonowanie – ile tak naprawdę trzeba zapłacić za skuteczne działania?

Pozycjonowanie – ile tak naprawdę trzeba zapłacić za skuteczne działania?

Wielu przedsiębiorców, przeglądając oferty pozycjonowania stron www i sklepów internetowych, zastanawia się, na jakiej podstawie ustalane są ceny tych usług. Rozpiętość cenowa bywa ogromna – od niskiego abonamentu, docelowo zapewne dla mniejszych firm po drogie pakiety dla największych. Czy w takim razie oznacza to, że płacąc 100 zł miesięcznie, mogę być maksymalnie na 20, 30 stronie wyników wyszukiwania, a przy budżecie 10 000 zł osiągnę 1 pozycję? Nie do końca. Owszem, wyższe abonamenty przekładają się często na lepsze efekty, ponieważ można sobie wtedy pozwolić na przeznaczenie środków na dodatkowe działania, np. płatne, wysokojakościowe katalogi czy serwisy ogłoszeniowe, jednak warto pamiętać, że strategie pozycjonowania są ustalane indywidualnie dla każdej strony, uwzględniając najróżniejsze czynniki i właściwości strony www, które są pomocne lub szkodliwe dla uzyskiwania pozycji – stąd też czasami można usłyszeć, że najniższy abonament nie przyniesie efektów, podczas gdy dla innej strony działa idealnie i zapewnia sukces w Top10 Google. Jak więc zweryfikować, czy oferowana nam kwota usługi jest właściwa dla nas?

Cena a konkurencja – ilu jest chętnych na Twoje miejsce?

Na początku należy się zastanowić, jak dużą mamy konkurencję w Google. Słowa kluczowe, na które chcemy być widoczni, mogą być bardziej lub mniej popularne – jeśli na rynku działa setka firm z podobną ofertą, dużo łatwiej będzie wypromować stronę niż w przypadku tysięcy lub nawet setek tysięcy polskich przedsiębiorców, zainteresowanych obecnością w wynikach wyszukiwania danego hasła. Niemożliwe jest, by startujący, malutki serwis ogłoszeniowy konkurował już po tygodniu z takimi gigantami jak Allegro czy OLX.

Jak więc znaleźć optymalne rozwiązanie?

Sprawdza się tutaj powiedzenie „mierz siły na zamiary” – czyli oczywiście należy stawiać sobie ambitne cele, które niejako wpisane są w samą ideę pozycjonowania, jednocześnie mając świadomość trudności oraz nakładu pracy i czasu, niezbędnego dla osiągnięcia zadowalających rezultatów. Wyższe ceny pakietów mogą ten proces przyspieszyć, dodatkowym budżetem opłacając niestandardowe narzędzia i dostęp do wyselekcjonowanych usług premium. Każdy indywidualnie musi więc się zastanowić: jaką kwotę chcę przeznaczyć i czy będzie ona adekwatna zarówno do moich oczekiwań, jak i realnych możliwości? Następnie wystarczy porównać naszą propozycję z tym, co oferuje nam agencja SEO i znaleźć złoty środek, kompromis, który zadowoli wszystkie strony.

Pozostaje do rozważania już tylko jedna kwestia. Usługi premium – nie ulega wątpliwości, że są pomocne. Ile czasu oszczędzają? Tego nawet najlepszy pozycjoner z wieloletnim stażem i ogromną wiedzą nie potrafi przewidzieć. Pozycjonowanie czasami przypomina prognozowanie pogody – wszyscy meteorolodzy znają ogólne zasady i potrafią powiedzieć, jaka pogoda będzie jutro. A co z kolejnym tygodniem lub miesiącem? Co z tegorocznymi wakacjami lub zimą? Można oczywiście zgadywać, część na pewno się sprawdzi, bo niektóre rzeczy pozostają niezmienne. Najrozsądniej przygotować się na różne opcje, prowadząc szerokie działania. W każdej chwili jednak Google może wprowadzić zmiany i nawet najlepsze strategie, idąc dalej metaforą pogodową, trafi grom z jasnego nieba. Jednym nie zaszkodzi, dla innych może być bardzo problematyczny.

Weblider avatar

Autor: Weblider

www.weblider.pl

Agencja interaktywna Poznań. Jesteśmy certyfikowaną agencją Google, a kadra naszych specjalistów nieustannie podnosi swoje kompetencje poprzez udział w różnego rodzaju szkoleniach.

Zobacz również inne posty

Najnowsze posty na blogu

Zobacz również inne kategorie

Kategorie bloga

Zagadnienia techniczne to dla Ciebie czarna magia?

Sprawdź nasz słownik
Damowa wycena

Wyprzedź konkurencję i zacznij już dziś dbać o swoją widoczność