Google Analytics
Google Analytics – najlepszy system statystyk
Wiedza o swoich klientach to podstawa
Podczas pozycjonowania strony lub sklepu internetowego przydatne są narzędzia i programy, służące zbieraniu i analizie danych ruchu w witrynie. Aby sprawdzić skuteczność naszych działań i dowiedzieć się więcej o swoich klientach, możesz weryfikować, jacy użytkownicy odwiedzają Twój adres www, z jakich źródeł są pozyskiwani najczęściej, jak wygląda ich historia przeglądania Twojej strony. Google Analytics jest jednym z najpopularniejszych, a także dobrze zaprojektowanych rozwiązań, prostych w obsłudze, miarodajnych i skutecznych.
Instalacja i szkolenie z Google Analytics
Stałe wsparcie techniczne i pomoc
Nasza usługa polega na instalacji narzędzia Analytics na stronie oraz skonfigurowaniu go. Przeprowadzamy także szkolenie z funkcjonalności – telefonicznie bądź w siedzibie naszej firmy. Nasi certyfikowani specjaliści zapewniają także stałe wsparcie techniczne i pomoc w interpretacji danych. Opłata jest jednorazowa.
Instalacja
Podstawowy
200 zł
netto
Instalacja + Szkolenie
Popularny
400 zł
netto
Google Analytics – narzędzie do weryfikacji efektów pozycjonowania
Raporty, które pomogą zaplanować
kolejne działania
Pozycjonowanie jest długotrwałym procesem, którego efekty widać dopiero po dłuższym czasie. W trakcie naszych prac można jednak łatwo ocenić, czy przyjęta strategia jest skuteczna i przede wszystkim – czy nasze działania wpływają na znajomość Twojej marki i większy ruch na stronie. Szeroka analiza danych, dostępnych w raportach Google Analytics, pozwala również na opracowanie strategii marketingowej – im więcej wiesz o swoich klientach, tym skuteczniej możesz udoskonalać swoją stronę, sklep internetowy czy ofertę.
Monitorowanie ruchu
Dokładne, pełne dane o użytkownikach, którzy odwiedzają Twoją stronę oraz ich ruchach w witrynie.
Analiza porównawcza
Kontrola wyników i sprawdzanie, jak Twoja marka radzi sobie w porównaniu z konkurencją z branży.
Filtrowanie danych
Odrzucanie niepotrzebnych, nieistotnych danych, które nie mają wpływu na Twoją markę i tworzone strategie.
Segmentowanie danych
Selekcja danych i tworzenie raportów, których potrzebujesz tylko w danej chwili, bez utraty pozostałych informacji.
Dokładne, wiarygodne dane o Twoich klientach
Nie zdawaj się na przypadek
Wykorzystując pliki cookies, Analytics pozyskuje dane statystyczne podczas każdego wejścia na dany adres www. Możesz monitorować, w jakiej grupie demograficznej Twoja strona jest chętnie odwiedzana, skąd pochodzą nowi i powracający użytkownicy, z jakiego typu urządzeń korzystają.
Aby rozpocząć zbieranie informacji w Twojej witrynie, wystarczy utworzyć konto Google oraz poprawnie zaimplementować kod śledzenia na stronie. Później ustawia się odpowiednie filtry, widoki, ustala cele, jakie system ma pomóc osiągnąć. Wygenerowane przez tę usługę raporty są niezwykle czytelne i gotowe do interpretacji.
Wsparcie, doradztwo i pomoc techniczna
Z nami to niezwykle proste
6 najważniejszych funkcji w Google Analytics:
- Odbiorcy
- Analiza porównawcza
- Kanały pozyskiwania
- Średni czas spędzony na stronie
- Współczynnik odrzuceń
- Zmiany w zachowaniu
Odbiorcy
W sekcji “Odbiorcy” znajdziesz wszystkie informacje statystyczne dotyczące użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę. Możesz sprawdzić dane demograficzne oraz geograficzne i na ich podstawie ustalić, w jakiej grupie wiekowej lub w jakim mieście masz najwięcej potencjalnych klientów. Znajdziesz tutaj także zainteresowania użytkowników, rodzaj urządzeń, na których wyświetlano Twoją witrynę, porównanie procentowe nowych i powracających do Ciebie osób.
Średni czas trwania sesji
Funkcja ta pozwala na sprawdzenie, ile czasu użytkownicy pozostają średnio na Twojej stronie od jej wyświetlenia. Ciekawe, dobrze przygotowane treści dotyczące usług lub oferty przyciągają uwagę i zachęcają do pozostania dłużej w witrynie lub sklepie internetowym, natomiast szybkie opuszczenie domeny może sugerować niedopasowanie zawartości witryny do oczekiwań klienta. Pozyskane w ten sposób informacje pozwalają doskonalić stronę www i jej promocję.
Analiza porównawcza
Raport, który w ramach danych o odbiorcach umożliwia sprawdzenie, jak na tle konkurencji z branży wygląda Twoja skuteczność. Informacje zebrane przez Google zostają uśrednione i udostępnione anonimowo, abyś mógł porównać kanały, lokalizacje i urządzenia Twoich potencjalnych klientów z trendami na rynku i statystykami z Twojej branży. Czytelne wykresy i procentowe ujęcie danych pozwolą na szybką weryfikację wyników i przygotowanie efektywnej strategii.
Współczynnik odrzuceń
Współczynnik odrzuceń określa, jaki procent użytkowników opuszcza Twoją witrynę, wyświetlając tylko 1 podstronę, np. stronę główną. Klient odwiedza Twoją domenę i od razu widzi, że nie jest zainteresowany ofertą – bez klikania w jakikolwiek produkt wychodzi z Twojego sklepu internetowego, nie szuka kontaktu, nie sprawdza szczegółów usługi. Eliminacja problemu znacznie zwiększa szansę osiągnięcia założonego celu, dlatego warto wiedzieć, jak wysoki jest ten współczynnik wśród Twoich klientów.
Kanały pozyskiwania
W tym raporcie sprawdzisz, skąd klient dowiedział się o Twojej stronie. Jest to niezwykle przydatna informacja w przypadku, gdy prowadzisz różne kampanie marketingowe w kilku źródłach. W ten sposób dowiesz się, które z nich są najbardziej skuteczne – Google Ads, pozycjonowanie w wyszukiwarce, media społecznościowe, ogłoszenia. Pozwala to na weryfikację skuteczności działań i porównanie ich efektów z osiągniętą rozpoznawalnością, czyli bezpośrednimi wejściami na stronę.
Zmiany w zachowaniu
Funkcja ta umożliwia poznanie dróg, jakie pokonują użytkownicy w Twojej witrynie. Śledzisz kolejność stron, wyświetlanych przez klientów i sprawdzasz, na których zakładkach najwięcej z nich rezygnuje z oferty i porzuca stronę lub sklep, które podstrony są najbardziej popularne, w którym miejscu w witrynie potencjalny klient decyduje się na zakup lub pozostawienie danych kontaktowych. Pomoże to udoskonalać nawigację strony i wybrać zakładki, na które chcesz kierować użytkowników.